بخش امانت:
  • شماره‌های تماس بخش امانت به چه صورت است؟ 82884061 و 82883244 و 82883792 و 82883291
  • ساعت کار بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی و سالن‌های مطالعه به چه صورت است؟ مشاهده
  • چه تعداد کتاب می‌توان امانت گرفت؟ دانشجویان کارشناسی ارشد 5 جلد، دانشجویان دکتری 8 جلد، اعضای هیأت علمی 10 جلد، کارمندان 5 جلد
  • دوره امانت چند روزه است؟ دانشجویان کارشناسی ارشد سه هفته، دانشجویان دکتری 4 هفته، اعضای هیأت علمی یک ماه و کارمندان سه هفته
  • منابع در امانت قابل تمدید می باشد؟ بله
  • چند بار امکان تمدید وجود دارد؟ تا زمانی که کتاب توسط دانشجوی دیگر رزرو نشده، منبع امانی را می‌توان تمدید نمود
  • منابعی که در امانت است قابلیت رزرو دارد؟ چگونه؟ بله، در سامانه ثنا پس از ورود با نام کاربری و رمز عبور می‌توانید منبع مورد نظر خود را جستجو و رزرو نمایید. راهنمای جستجو و رزرو
  • امکان امانت کتاب مرجع وجود دارد؟ بله، با هماهنگی کارشناسان بخش مرجع امکان امانت وجود دارد
  • مبلغ جریمه تأخیر هر کتاب چه‌قدر است؟ روزی 500 تومان
  • نحوه پرداخت غیرحضوری جریمه به چه صورت است؟ راهنمای پرداخت جریمه
  • در صورت مفقود شدن کتاب چه مراحلی را باید طی کرد؟ درصورت مفقود شدن کتاب، دانشجو موظف است عین کتاب را خریداری و یا معادل ریالی آن را پرداخت نماید. برای این‌کار باید با داخلی 3792 تماس حاصل شود تا از مبلغ و شماره حساب دانشگاه اطلاع یابد.
  • آیا امکان امانت کتاب بیش از سقف تعیین شده وجود دارد؟ در صورت نیاز، مراجعه کننده می‌تواند دو جلد کتاب بیشتر از سقف تعیین شده امانت بگیرد.
  • چگونه می‌توانیم به کتاب‌های مجازی دسترسی داشته باشیم؟ دسترسی به کتاب‌های مجازی، در محیط دانشگاه (اتصال از طریق IP دانشگاه) امکان‌پذیر است.

بخش دیداری-شنیداری
  • شماره‌های تماس بخش دیداری-شنیداری به چه صورت است؟ 82883278 و 82883086
  • تعداد و مدت زمان امانت منابع دیداری-شنیداری برای اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان چه‌قدر است؟ تعداد منابع دیداری-شنیداری قابل امانت برای تمام مراجعین محترم 6 عدد به مدت 10 روز است
  • در صورت مفقود شدن منابع دیداری-شنیداری چه باید کرد؟ باید همان منبع و یا نسخه جدیدتر آن تهیه و جایگزین شود.
  • آیا نرم‌افزارهای مربوط به رشته‌های مختلف در بخش دیداری-شنیداری وجود دارد؟ یکی از وظایف گروه دیداری-شنیداری تهیه آموزش نرم‌افزارهای مربوط به رشته‌های مختلف است و این در صورتی قابل انجام است که آموزش این نرم افزارها برای تهیه وجود داشته باشد و همچنین مراجعین رشته‌های مختلف عناوین نرم‌افزارهای مورد‌‌نیاز خود را از طریق سامانه سفارشات درخواست نمایند تا به مرور زمان، بانک اطلاعاتی موجود در این بخش کامل‌تر شود.
  • آیا امکان استفاده از نرم‌افزارها و آموزش‌های بخش دیداری-شنیداری به صورت مجازی وجود دارد؟ در حال حاضر خیر، منابع به صورت فیزیکی و روی دی‌وی‌دی امانت داده می‌شوند.

بخش اطلاع رسانی
  • شماره‌های تماس بخش اطلاع رسانی به چه صورت است؟ 82883253 و 82883208
  • دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس هستم، چگونه وارد سامانه پارسه شوم؟ کاربران دانشگاه تربیت مدرس می‌توانند از طریق سامانه پارسه با آدرس https://parseh.modares.ac.ir/ و وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور پست الکترونیکی مدرس، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه تربیت مدرس را مطالعه نمایند.
  • چگونه در سامانه پارسه ثبت نام کنیم؟ کاربران دانشگاه تربیت مدرس نیازی به ثبت نام در سامانه پارسه ندارند. در صورتی‌که پست الکترونیکی مدرس شما فعال باشد، می‌توانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شوید.
  • دانشجویان سایر دانشگاه‌ها چگونه می‌توانند از پایان‌نامه‌ها/ رساله‌ها استفاده نمایند؟ پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه تربیت مدرس در سامانه پارسه قابل مشاهده است و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و اعضای هیأت علمی با ثبت نام در سامانه و پس از تأیید کارشناس سامانه می‌توانند متن کامل را مشاهده نمایند.
  • نحوه جستجو و مشاهده پایان‌نامه و رساله در سامانه پارسه چگونه است ؟ راهنمای جستجو و دسترسی به پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه تربیت مدرس را مطالعه نمائید.
  • موفق به یافتن پایان نامه مورد نظر در سامانه پارسه نمی‌شویم در حالی‌که در ایرانداک عنوان پایان نامه مورد نظر وجود دارد؟ ممکن است عنوان یافت شده در ایرانداک در وضعیت پیشنهاده (پروپوزال) باشد و به این معنی است که هنوز به مرحله دفاع نرسیده و در حال انجام است. همچنین ممکن است دانش‌آموخته بعد از دفاع از پایان‌نامه/ رساله با کتابخانه تسویه نکرده و پایان‌نامه/ رساله خود را بارگذاری نکرده باشد.
  • چگونه فهرست پایگاه‌های اطلاعاتی قابل دسترس را مشاهده کنیم؟ برای مشاهده فهرست پایگاه اطلاعاتی می‌توانید وارد پرتال کتابخانه شده، در سمت راست، قسمت «جستجو در منابع» بر روی پیوند «جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی» کلیک نمائید
  • در صورت عدم دسترسی به مقاله مورد نظر در پایگاه‌های اطلاعاتی، چه تعداد مقاله لاتین می‌توان سفارش داد؟ تهیه و خرید مقاله با شرایط خاص در گروه سفارشات کتابخانه انجام می‌پذیرد. برای اطلاعات بیشتر با داخلی 3209 یا 3269 تماس بگیرید.
  • آیا تعداد دانلود مقاله‌های الکترونیکی از پایگاه‌های اطلاعاتی محدودیت دارد ؟ برای دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس محدودیتی ندارد ولی برای مراجعین سایر دانشگاه‌ها حداکثر امکان دانلود 10 مقاله (در هر بار مراجعه) وجود دارد
  • آیا دسترسی از راه دور به پایگاه های اطلاعاتی امکان پذیر است ؟ بله . جهت دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی از راه دور، سرویس VPN را مطابق با راهنمای آن راه اندازی نمائید . راهنمای راه اندازی سرویس VPN در سایت کتابخانه قابل دسترسی است.
  • پست الکترونیک مدرس من چیست؟ برای اطلاع از پست الکترونیکی مدرس به مرکز فناوری اطلاعات واقع در طبقه همکف ساختمان کتابخانه مراجعه نمایید یا با داخلی 4000 و 3202 تماس بگیرید.
  • برای فعال کردن ایمیل مدرس خود چه اقدامی باید انجام دهم؟ با کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات داخلی 3202 تماس بگیرید.
  • چگونه در سامانه پارسه ثبت نام کنیم؟ کاربران دانشگاه تربیت مدرس نیازی به ثبت نام در سامانه پارسه ندارند. در صورتی‌که پست الکترونیکی مدرس شما فعال باشد، می‌توانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شوید.
  • در صورتی‌که به مقاله مورد نظرمان در پایگاه‌های اطلاعاتی دسترسی نداشته و امکان دانلود نداشته باشیم، آن مقاله را چگونه دریافت کنیم؟ برای درخواست مقالاتی که امکان دانلودشان در پایگاه های اطلاعاتی وجود ندارد می‌توانید پس از ورود به سامانه ثنا در قسمت ثبت سفارش، مشخصات مقاله مورد نظر خود را ثبت نمایید. راهنمای سفارش مقاله در صفحه اول سامانه ثنا: https://lib.modares.ac.ir
  • چگونه به فهرست مجلات JCR دسترسی داشته باشم؟ در پرتال کتابخانه در قسمت خدمات پژوهشی بر روی فهرست مجلاتJCR سال 2020 کلیک نمائید
  • چگونه به فهرست نشریات معتبر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری جهت انتشار مقاله دسترسی داشته باشیم ؟ در سایت کتابخانه در قسمت خدمات پژوهشی بر روی «رتبه بندی نشریات علمی» کلیک نمائید
  • چگونه به فهرست نشریات معتبر وزارت بهداشت جهت انتشار مقاله دسترسی داشته باشیم ؟ در سایت کتابخانه در قسمت خدمات پژوهشی بر روی «بانک اطلاعات نشریات علوم پزشکی کشور» کلیک نمائید
  • چگونه به فهرست نشریات نامعتبر دسترسی داشته باشیم ؟ در طریق سایت کتابخانه در قسمت خدمات پژوهشی بر روی «فهرست نشریات نامعتبر» کلیک نمائید
  • برای دسترسی به پایان‌نامه‌های خارجی در چه پایگاه اطلاعاتی جستجو کنم؟ دسترسی به پایان‌نامه‌های رایگان آمریکا و کانادا: www.proquest.com/?defaultdiss=true دسترسی به پایان‌نامه‌های کشورهای مختلف: search.ndltd.org
  • دریافت مقالات همایش‌ها و کنفرانس‌های داخلی از چه پایگاهی امکان پذیر است؟ پایگاه سیویلیکا: https://civilica.com

بخش سفارشات
  • شماره‌های تماس بخش سفارشات به چه صورت است؟ 82883269 و 82883209
  • آیا امکان سفارش خرید منابع جدید وجود دارد؟ راهنمای سفارش خرید
  • چگونه مطلع شویم سفارش در چه مرحله‌ای از انجام است؟ وارد سامانه ثنا شده و در قسمت پایین صفحه ثبت سفارش، مقابل سفارش مورد نظر، مربع آبی رنگی همراه با علامت تیک درون آن را انتخاب و باز کرده و گردش کار را ملاحظه فرمایید.
  • سفارش‌های داده شده را چگونه دریافت می‌کنیم؟ از طریق ایمیل
  • به چه آدرس ایمیلی سفارش ارسال می‌شود؟ به آدرس ایمیلی که در زمان ثبت نام در بخش امانت کتابخانه مرکزی درج شده است.
  • در صورت فراموشی کلمه کاربری یا رمز عبور برای ورود به سامانه چه کنیم؟ شماره دانشجویی به عنوان نام کاربری و کدملی به عنوان رمز عبور تعریف شده است، اگر مشکلی وجود دارد با بخش امانت داخلی 3792-3244 و 4061 تماس بگیرید.
  • چگونه به کتاب‌های خریداری شده دسترسی داشته باشیم؟ پس از خرید کتاب و فهرست‌نویسی و آماده‌سازی، منابع به بخش امانت کتابخانه مرکزی ارسال می‌شوند (در صورتی که منبع مرجع باشد در بخش مرجع قابل دسترسی است). کتب دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی به محل کتابخانه دانشکده ارسال می‌شود و در کتابخانه دانشکده قابل امانت است.
  • چه مدت طول می کشد تا سفارش درخواست انجام پذیرد؟ از زمان ارجاع و تأیید درخواست توسط معاون پژوهشی دانشکده به کتابخانه مرکزی، سفارشات اقدام به سفارش منبع می‌نماید. بنابراین لازم است درخواست کننده جهت تسریع در سفارش بعد از ثبت درخواست، پیگیری لازم را از معاون پژوهشی دانشکده داشته باشد.
  • هزینه کتاب‌ها و مقالاتی را که رایگان نیستند خودمان باید پرداخت نماییم؟ خیر. درخواست خود را در صفحه ثبت سفارش و در پایگاه کتاب یا مقاله ثبت نمایید، در صورت موجود بودن، هزینه آن از محل اعتبار دانشکده پرداخت می شود. بارگذاری پایان‌نامه/ رساله در سامانه پارسه و تسویه حساب (داخلی 4054-4055-4056)
  • چگونه پایان‌نامه یا رساله خود را در سامانه پارسه بارگذاری نمایم؟ راهنمای بارگذاری پایان‌نامه/ رساله در سامانه پارسه
  • به چه صورت تسویه حساب انجام دهم؟ مراحل تسویه حساب با کتابخانه مرکزی
  • در صورت مغایرت عنوان‌های فارسی و لاتین در سامانه پارسه با صفحه تأییدیه داوران و صفحه عنوان چه کاری باید انجام شود؟ به کارشناس پژوهشی دانشکده خود مراجعه نمایید و پس از اصلاح ایشان با داخلی‌های 4054، 4055، 4056 تماس بگیرید تا به‌روزرسانی انجام شود. سپس خود شما به عنوان ارسال کننده تأیید کنید.
  • فرم‌های حق مالکیت و حق چاپ را از کجا بگیرم؟ فرم‌های مذکور در صفحه اصلی پرتال مدیریت پژوهشی دانشگاه وجود دارد. همچنین لینک آن در مراحل تسویه حساب کتابخانه مرکزی گذاشته شده است، این فرم‌ها حتماً باید همراه با اطلاعات هویتی و امضای دانشجو در فایل پایان نامه/ رساله گذاشته شود.
  • فایل چکیده باید شامل چه قسمت‌هایی باشد؟ یک صفحه چکیده فارسی همراه با کلید واژگان فارسی و یک صفحه چکیده لاتین همراه با کلید واژگان لاتین.
  • منظور از فایل آزاد که در راهنمای بارگذاری پایان‌نامه/رساله درج چیست؟ دانشجویانی که فایل ورد کامل ندارند و پایان‌نامه/ رساله خود را با نرم افزارهای لتکس آماده کرده‌اند، بایستی در قسمت فایل آزاد، فایل لتکس خود را بارگذاری نمایند. همچنین فایل ورد را که شامل 4 صفحه (صفحه عنوان فارسی، چکیده فارسی، کلید واژگان فارسی، صفحه عنوان لاتین، چکیده لاتین، کلید واژگان لاتین) را بارگذاری نمایند.
  • فهرست مطالب پایان‌نامه/ رساله به چه صورت قابل قبول است؟ فهرست مطالب در فایل word و pdf به این ترتیب است که شماره فصل‌ها سمت راست و شماره عناوین و بخش‌ها به ترتیب در سمت چپ قرار می‌گیرد. (مانند: فصل 1 عنوان 2 بخش 4 که به صورت 1-2-4 درج می‌شود). تمام فهرست مطالب باید با شماره صفحات همخوانی داشته باشد کل فهرست عناوین و جداول و... به‌صورت لینک و up date شده باشد تا بررسی در اسرع وقت صورت گیرد.
  • منظور از عنوان دیگر چیست؟ این قسمت صرفاً مربوط به دانشجویان رشته‌های زبان فرانسه، عربی، روسی و ... است.
  • چکیده به زبان دیگر (روسی، فرانسه، عربی و...) چگونه وارد شود؟ در فایل های پی دی اف، ورد و چکیده، صفحه چکیده همراه با کلید واژگان گذاشته شود.
  • نحوه درج کلید واژگان در سامانه به چه صورت است؟ ترتیب و تعداد و کلمات باید در همه قسمت‌ها یکی باشد، (در پارسه و فایل‌ها دقیقاً مثل هم باشند).

بخش مرجع
  • شماره‌های تماس بخش مرجع به چه صورت است؟ 82883269 و 82884101
  • جستجو در نرم افزار کتابخانه ثنا و یافتن منبع مورد نظر به چه صورت است؟ مشاهده و دریافت
  • جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی خارجی برای دانلود مقالات به چه صورت است؟ مشاهده
  • برای جستجو و دریافت مقالات فارسی دانشگاه با چه پایگاهی اشتراک دارد؟ پایگاه نورمگز (علوم انسانی و اسلامی)
  • در مورد موجود بودن یک منبع خاص و نسخه الکترونیکی آن چگونه آگاهی پیدا کنم؟ از طریق جستجو در سامانه ثنا
  • چگونه از خارج دانشگاه به پایگاه‌های اشتراکی دسترسی داشته باشم؟ از طریق وی پی ان دانشگاه
  • امکان دسترسی به استانداردها (به ویژه استاندارد ASTM) از چه طریقی وجود دارد؟ در حال حاضر خدمات در بخش مرجع به صورت حضوری یا ارسال ایمیل و درخواست تلفنی انجام می‌شود‌.
  • امکان دسترسی به وب سایت‌های کتابخانه‌های مجازی وجود دارد؟ مشاهده مهم‌ترین سایت‌های دسترسی آزاد (رایگان)

دوره آشنایی با کتابخانه مرکزی و آزمون مجازی کتابخانه
  • شماره‌های تماس به چه صورت است؟ 82883243 و 82883277
  • چگونه در تور آموزشی کتابخانه مرکزی شرکت کنم و نتیجه آزمون در کجا قابل مشاهده است؟ مشاهده و دریافت راهنمای ثبت نام لازم به ذکر است فیلم‌های آموزشی با مرورگر کروم قالب مشاهده است
  • دانشجوی دکتری هستم آیا قبل از ثبت پروپوزال باید در آزمون کتابخانه شرکت کنم؟ خیر، شرکت در آزمون برای دانشجویان دکتری الزامی نیست.

راهنمایی تلفنی
  • نحوه ثبت نام، جستجو و مشاهده پایان‌نامه‌ها / رساله‌ها در سامانه پارسه - راهنمایی در مورد پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی؟ بخش اطلاع رسانی 3253 و 3208
  • نحوه ارسال پایان‌نامه/ رساله در سامانه پارسه ؟ بخش تسویه حساب 4055 و 4056
  • راهنمایی در مورد نام کاربری و کلمه عبور در سامانه پارسه؟ پشتیبانی 3222 و 3241
  • راهنمایی در مورد نشریات معتبر و نامعتبر جهت انتشار مقاله؟ بخش اطلاع رسانی 3253 و 3208 و بخش مرجع 3264
  • نحوه سفارش مقاله و پیگیری سفارشات؟ 3209 و 3269