[ Print ]  [ Close ]

http://tech.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20808   , 1403/02/21


مجمع عمومی اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست برگزار شد

در ابتدای این نشست دکتر محمود صفارزاده رئیس دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست از ساماندهی فعالیت آزمایشگاه های دانشکده، مدیریت فضاهای فیزیکی و کلیدورها، نمایش برون دادهای دانشکده، تدوین مقررات آموزشی-پژوهشی، تجهیز اتاق شورای دانشکده، رفع نقص تجهیزات کلاس های درس به عنوان برخی اقدامات صورت گرفته اخیر نام برد و در خصوص چالش های موجود گفت: در حال حاضر ۳۱ عضو هیات علمی در ۹ گروه آموزشی در دانشکده حضور دارند. وضعیت حضور اعضای هیات علمی دانشکده در سال های پیش رو به دلیل بازنشستگی اساتید، در برخی گروه ها نگران کننده است و نیاز به جذب اعضای هیات علمی جدید داریم.
وی در ادامه افزود: دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست تنها دانشکده ای بود که تمام اعتبارات در قالب گرنت را برای تجهیز آزمایشگاه ها هزینه کرد. برخی از آزمایشگاه‌های دانشکده به نصب دوربین برای کنترل رفت و آمد و حفاظت از تجهیزات نیاز  دارد.
در ادامه دکتر فرهاد دانشجو با بیان اینکه امروز در نشست مجمع اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست به واقع در جمع خانواده خود حضور دارد، اظهار داشت: حضور چهره های جوان در بین اساتید نشان می دهد در این دانشکده برای آینده فکر و برنامه ریزی شده و نگاه  به جوان گرایی وجود داشته است. برای جذب عضو هیات علمی جدید ۳ شرط شامل‌؛ وجود پست سازمانی، اتاق و فضای کافی و همچنین حداقل امکانات و تجهیزات اولیه، لازم است.
وی به رتبه دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست در بین دانشگاه های جهان اشاره کرد و افزود: رتبه دانشکده ۱۵۰ تا ۳۰۰ است که جایگاه جهانی خوبی محسوب می شود. این رتبه حاصل تلاش و زحمات اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان دانشکده است و همه در ارتقای جایگاه تاثیر گذار بوده اند.
دکتر دانشجو خاطر نشان کرد: مشکلات در کشور وجود دارد. اما افراد با نگاه ها و سلایق مختلف باید در کنار دیدن مشکلات و نقد آن ها، نکات مثبت و توفیقات را هم ببینند. کشور به سمت گشایش های سیاسی و اقتصادی گام بر می‌دارد اما در این مرحله باید تقاضاها منطقی و ضروری باشد چرا که وضعیت بودجه دانشگاه به گونه ای ست که نمی تواند تمام تقاضاها را اجابت کند.
رئیس دانشگاه ادامه داد:  در سال جاری یک سوم بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه را تعهد درآمد کردیم. برای ایجاد درآمد، ارتباط با صنعت و دریافت پروژه را بیشتر کردیم و جهت جذب دانشجوی خارجی در پردیس اروند برنامه ریزی نمودیم که به هدف ۲ برابر کردن تعداد دانشجویان بین المللی برسیم.
رییس دانشگاه در این نشست صمیمی ضمن تشکر از زحمات و تلاش های همه اعضای هیات علمی و کارمندان این دانشکده،‌ مبلغی را به عنوان هدیه به کارمندان دانشکده تخصیص داد.


08:57 - سه شنبه 28 شهريور 1402    /    شماره خبر : 20808    /    تعداد نمايش خبر : 216